سلطه بر بازی با مانیتور بنکیو XL2420Z

تاریخ: 1395/04/23
نرخ تازه سازی مانیتور های LCD همواره سد محکمی در مقابل کاربران حرفه ای برای دل کندن از مانیتور های CRT بود، اما فناوری کاهش Motion Blur بنکیو از مشکلات مربوط به Refresh Rate در صفحه نمایش های LCD جلوگیری می کند. نرخ تازه سازی در صفحه نمایش جدید بنکیو در سه محدوده 100/120/144 هرتز قابل تنظیم است که هر سه طیف Refresh Rate برای گیمرها و کاربران حرفه ای بسیار مناسب است.

طیف اغراق شده رنگ آبی در مانیتور های LCD متداول سبب خستگی زود هنگام چشم کاربران می شود و BenQ با درک مشکل مربوط به رنگ آبی، سطح و طیف آن را در سطح طبیعی کاهش داده است. سوسو زدن و پرش تصویر یکی از مشکلات رایج در مانیتور ها به شمار می رود که بنکیو با بهره گیری از فناوری Flicker-Free به حذف آن نائل آمده است. راه انداز حالت گیمر ویژگی دیگری از بنکیو برای گیمرهاست تا تنظیمات بهینه برای مانیتور به صورت خودکار انجام شود. فناوری Black eQualizer بنکیو بر اساس شدت روشنایی محیط، شدت رنگ مشکی را در محیط های کم نور بازی تنظیم می کند تا بتوانید روی تمام بخش های صفحه دید مناسبی به دست آورید.

زمان تاخیر خاکستری به خاکستری GTG در مانیتور BenQ XL2420Z یک میلی ثانیه است و به این صورت کمترین میزان تاخیر در انتقال سیگنال از پردازشگر گرافیکی به مانیتور مشاهده می شود. فراخوانی تنظیمات ذخیره اعمال شده روی صفحه نمایش توسط منوی دستگاه بسیار زمان بر و دشوار خواهد بود، به خصوص اگر هنگام اجرای بازی نسبت به این مورد اقدام کنید و بنکیو برای سرعت بخشیدن به این روند از ابزاری با نام S Switch بهره گرفته است. با استفاده از S Switch می توانید سه پروفایل شخصی سازی شده را به سرعت فراخوانی و بین آنها سوئیچ کنید.

نسل دوم فناوری 3D Vision، پایه قابل تنظیم، شخصی سازی نسبت نمایش تصاویر از 17 تا 24 اینچ و رابط کاربری لمسی با کلید های فیزیکی از دیگر امکانات صفحه نمایش BenQ XL2420Z به شمار می روند. وضوح تصویر 1080×1920 پیکسل در کنار شدت روشنایی 350 کاندلا برای یک مانیتور گیمینگ با پنل مجهز به نور پس زمینه LED و زمان پاسخدهی 1 میلی ثانیه، مشخصات بسیار مناسبی به شمار می روند. توان مصرفی صفحه نمایش بنکیو XL2420Z در حالت استندبای 0.5 وات و در حداکثر شدت مصرف به 25 وات افزایش می یابد.